Regulamin

Słowniczek definicji:

  1. Sprzedający - Zofia Weiss CATERING  z siedzibą przy ul. Świętojańskiej 18/2A,  81-368 Gdynia, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej .  NIP: 958-124-03-53  REGON: 221816348  z Konto bankowe: Nest Bank S.A. - numer konta:   92 2530 0008 2027 1041 6611 0001  
  2. Klient - osoba, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba że posiada ona pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu internetowego, w szczególności taka, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie składa zamówienie.
  3. Konsument - osoba fizyczna, dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  4. Sklep internetowy/ E-Sklep - prowadzony przez Sprzedającego sklep internetowy dostępny pod adresem www.oficyna.pasaz24.pl, za którego pośrednictwem Klient może zakupić od Sprzedającego Towary;
  5. Towary – gotowe posiłki i dania, towary spożywcze oraz kosmetyki i inne dodatki będące rzeczami ruchomymi, wyprodukowane lub dostarczone przez Sprzedającego, prezentowane w E-Sklepie, mogące być przedmiotem umowy sprzedaży;
  6. Formularz Rejestracji - funkcjonalność Sklepu internetowego za pomocą której Klient, podając swoje dane osobowe, może utworzyć konto użytkownika, przy użyciu którego może dokonywać zakupu Towarów;
  7. Koszyk - lista produktów sporządzona z oferowanych w E-Sklepie Towarów na podstawie wyborów Klienta;
  8. Regulamin - niniejszy Regulamin Sklepu internetowego;
  9. Wada Towaru - zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna;
  10. Ustawa - ustawa z dnia 9 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827);
  11. Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.);
  12. Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U 2014 poz. 121 z późn. zm).

Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy, a pozostałe postanowienia pozostają w mocy w najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo.

REGULAMIN E-SKLEPU www.oficyna.pasaz24.pl

  1. Postanowienia ogólne
    1. E-Sklep prowadzony jest przez Zofia Weiss CATERING  z siedzibą ul.  Świętojańskiej 18/24,  81-368 Gdynia, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej .  NIP: 958-124-03-53  REGON: 221816348  z Konto bankowe: Nest Bank S.A. - numer konta:   92 2530 0008 2027 1041 6611 0001    
    2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem internetowym www.oficyna.pasaz24.pl zawierania za pośrednictwem E-Sklepu umów sprzedaży Towarów, składania zamówień na produkty dostępne w Sklepie Internetowym dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów i kosztów wysyłki, prawa do odstąpienia od umowy, składania i rozpatrywania reklamacji.
    3. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów E-Sklepu. Klient zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji niniejszego Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia. Klient jest uprawniony do korzystania ze Sklepu Internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem.
    4. Klient może kontaktować się ze Sprzedającym, w szczególności składać reklamacje, za pomocą Działu Obsługi Klienta: e-mail sklep@oficynagdynia.pl, telefonicznie pod numerem +48 726-726-760, listownie na adres pocztowy Sprzedającego. Dział Obsługi Klienta czynny jest od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do 16.00. Koszt połączenia zgodny jest z taryfą operatora.
    5. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej E-Sklepu, odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art. 71 Kodeksu Cywilnego.
    6. Informacja o cenie podawana na stronie E-Sklepu ma charakter wiążący od momentu otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w postanowieniu III ust. 8 Regulaminu. Po skutecznym złożeniu zamówienia cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w E-Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Towarów.
    7. Zdjęcia Towarów umieszczane są na stronie E-Sklepu służą prezentacji konkretnie wskazanych na nich modeli.
    8. Klienci mają możliwość zakupu Towarów za pośrednictwem E-Sklepu niezależnie od tego czy dokonali Rejestracji poprzez wypełnienie Formularza Rejestracji i założenie profilu.
    9. Warunkiem skutecznego złożenia zamówienia jest podanie dokładnych danych adresowych przez Klienta oraz wskazanie numeru telefonu lub adresu e-mail, pod którym możliwy będzie kontakt ze strony Sprzedającego.
  2. Zakres, zasady i warunki korzystania z E-Sklepu
    1. Warunkiem korzystania z usług E-Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu przed dokonaniem zamówienia.
    2. Sprzedający świadczy drogą elektroniczną usługi w zakresie umożliwienia Klientom założenia konta użytkownika na stronie E-sklepu pod adresem internetowym www.oficyna.pasaz24.pl/rejestracja.html
    3. Usługa polega na umożliwieniu Klientowi korzystania z funkcjonalności E-Sklepu po zalogowaniu się. Rejestracja Klienta w E-Sklepie jest dobrowolna i nieodpłatna.
    4. Przy rejestracji Klient w Formularzu Rejestracji wypełnia prawidłowe pola, wskazując: dane osobowe, adres do doręczeń oraz inne niezbędne do realizacji zamówienia dane wskazane w Formularzu.
    5. Informacje podane w Formularzu Rejestracji powinny być zgodne z prawdą oraz aktualne. W przypadku podania informacji nieprawdziwych lub nieaktualnych Sprzedający nie ma obowiązku realizowania Zamówienia.
    6. Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług konta użytkownika w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, przez przesłanie Sprzedającemu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@oficynagdynia.pl żądania usunięcia konta użytkownika wraz ze wskazaniem adresu poczty elektronicznej Klienta (adres e-mail) aktualnie zarejestrowanego w E-Sklepie.
    7. Sprzedający oświadcza, iż w celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikatów i danych przekazywanych w E-Sklepie podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Internet.
    8. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
      1. korzystania z usług oferowanych przez Sprzedającego w sposób niepowodujący zakłóceń w funkcjonowaniu E-Sklepu, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
      2. korzystania z usług oferowanych przez Sprzedającego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami;
      3. korzystania z usług oferowanych przez Sprzedającego w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedającego, z poszanowaniem ich dóbr osobistych (w tym prawa do prywatności) i innych przysługujących im praw;
      4. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach E-Sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
    9. Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi konta użytkownika z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia z ważnych przyczyn do których należą korzystanie przez Klienta z E-Sklepu w sposób stanowiący naruszenie obowiązków o których mowa w punkcie 8 powyżej. Sprzedający może złożyć Klientowi oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usługi konta użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail aktualnie zarejestrowany w E-Sklepie. Rozwiązanie umowy o świadczenie usługi konta użytkownika skutkować będzie zablokowaniem i usunięciem konta Klienta w E-Sklepie.
    10. Skuteczne dokonanie zamówienia możliwe jest jedynie w przypadku, gdy wybrany przez Klienta Towar jest dostępny w magazynie Sprzedającego. Towar jest dostępny, gdy w opcji wyboru ilości widnieją konkretne ilości do wybrania. Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby uzupełnić zapas któregokolwiek Towaru w możliwie najkrótszym czasie. Towary niedostępne w magazynie zostaną usunięte z E-Sklepu bez zbędnej zwłoki.
    11. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1422 z późn. zm.).
  3. Składanie zamówień
    1. Klient może dokonać zakupu Towaru przez złożenie zamówienia. Zamówienia na Towary dostępne w E-Sklepie są składane poprzez wybór preferowanej opcji zakupu. Złożenie zamówienia następuje poprzez kliknięcie przycisku „potwierdź zakup z obowiązkiem zapłaty”. Składając zamówienie Klient potwierdza, że wie że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
    2. Niezbędnym elementem procedury składania zamówienia jest zapoznanie się przez Klienta z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja, co Klient potwierdza zaznaczając odpowiednie pole przed złożeniem zamówienia. Brak akceptacji przez Klienta niniejszego Regulaminu w toku składania zamówienia uniemożliwia skorzystanie przez Klienta nabycie Towaru w E-Sklepie.
    3. Kolejnym elementem procedury składania zamówienia przez Klienta jest podanie przez Klienta danych osobowych wskazanych przy składaniu zamówienia przez E-Sklep oznaczonych jako obowiązkowe oraz wyrażenie zgody przez Klienta - przez zaznaczenie odpowiedniego pola przed finalizacją zamówienia - zgody na przetwarzanie danych osobowych Klienta podanych podczas składania zamówienia w celu realizacji obsługi zamówienia złożonego w E-Sklepie.
    4. Złożenie zamówienia w E-Sklepie jest możliwe przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia. Zamówienia realizowane są przez Sprzedającego w terminie 72h od daty zaksięgowania wpłaty Klienta, Jeżeli zamówienie zostanie złożone w dniu roboczym po godzinie 14:00, sobotę, niedzielę lub inne dni wolne od pracy (soboty, niedziele i dni świąteczne), czas realizacji zamówienia ulega wydłużeniu o czas obejmujący dni wolne od pracy, a wskazany termin realizacji zamówienia biegnie od następnego dnia roboczego po zakończeniu dni wolnych.
    5. W przypadku dokonania przez Klienta rejestracji konta użytkownika w E-Sklepie złożenie zamówienia następuje poprzez zalogowanie się na stronie E-Sklepu przy pomocy danych podanych przez Klienta, po  dodaniu Towaru do Koszyka i potwierdzenie woli złożenia zamówienia z obowiązkiem zapłaty.
    6. W przypadku braku dokonania przez Klienta rejestracji konta użytkownika w E-Sklepie warunkiem złożenia zamówienia jest dodanie Towaru - po dokonaniu wyboru rodzaju towaru - do Koszyka, podanie wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki Towaru oraz podjęcie innych czynności technicznych w oparciu o wyświetlane Klientowi w E-Sklepie komunikaty lub informacje.
    7. Wysłanie zamówienia przez Klienta (zatwierdzenie przyciskiem „potwierdź zakup z obowiązkiem zapłaty") stanowi ofertę Klienta złożoną do zawarcia umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
    8. Po wysłaniu zamówienia Klient otrzymuje podsumowanie zamówienia złożonego drogą elektroniczną (Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji), na wskazany przez niego w Formularzu Rejestracji lub podany przy składaniu zamówienia adres poczty e-mail. Następnie Klient otrzymuje maila "Rozpoczęliśmy realizację zamówienia", który jest potwierdzeniem złożonego zamówienia, a jednocześnie dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży zamówionych przez Klienta Towarów, poprzez przyjęcie przez Sprzedającego oferty, o której mowa w ust. 7 powyżej oraz następuje początek realizacji zamówienia przez Sprzedającego.
    9. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy sprzedaży w celu uzyskania przez Klienta dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:
      1. potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji w sposób wskazany w ust. 8 powyżej i otrzymanie wiadomości e-mail o tytule ""Rozpoczęliśmy realizację zamówienia" wysłanej przez E-Sklep;
      2. dołączenia do zrealizowanego zamówienia, jakie zostanie wysłane na adres wskazany w Formularzu Rejestracji lub przy składaniu zamówienia przez Klienta, wersji elekronicznej lub papierowej: dowodu zakupu Towaru.
      3. Wskazany w Potwierdzeniu przyjęcia zamówienia czas realizacji to orientacyjny termin liczony od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji do chwili wysłania Towaru do Klienta za pośrednictwem jednego ze sposobów wysyłki, wskazanych poniżej w treści Regulaminu;
      4. Klient ma prawo anulować zamówienie przed otrzymaniem od Sprzedającego maila "Rozpoczęliśmy realizację zamówienia". Oświadczenie woli o anulowaniu zamówienia powinno być wysłane do Sprzedającego drogą elektroniczną na adres sklep@oficynagdynia.pl lub dokonać samemu anulacji na stronie po zalogowaniu na swoje konto w E-Sklepie;
      5. Do każdej przesyłki wystawiany jest dowód zakupu (faktura VAT lub paragon fiskalny). W przypadku, gdy Klient jest płatnikiem podatku VAT i chce otrzymać fakturę, składając zamówienie powinien zaznaczyć odpowiednią opcję oraz podać niezbędne dane;
      6. Sprzedaż Towarów znajdujących się w E-Sklepie prowadzona jest za pośrednictwem sieci internetowej. Do korzystania z E–Sklepu, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na Towary, niezbędny jest:
        1. komputer z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari;
        2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
  4. Dokonywanie płatności
    1. Wszystkie ceny Towarów oraz koszty wysyłki (dostawy) są cenami brutto, tzn. zawierają podatki, w tym podatek VAT i są wyrażone w polskich złotych.
    2. Ceny Towarów znajdujących się w E-Sklepie nie zawierają kosztów dostawy Towaru.
    3. Cena podana przy każdym Towarze jest wiążąca od chwili otrzymania przez Klienta Potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, o którym mowa w pkt III. ust. 8 Regulaminu. Informacja na temat ceny Towaru, cechach oraz istotnych właściwościach Towaru dostępna jest na stronie E-Sklepu i zamieszczona jest przy prezentowanym Towarze.
    4. Koszty wysyłki określane są zgodnie z postanowieniami pkt V. Regulaminu.
    5. Informacja na temat całkowitej kwoty realizacji zamówienia obejmującej ceny Towarów oraz koszty wysyłki przedstawiana jest w Koszyku po dokonaniu przez Klienta wyboru Towaru, formy płatności oraz sposobu dostawy.
    6. Klient ma prawo wyboru sposobu płatności za zamówiony Towar:
      1. przelewem bankowym przed dostawą (płatność przed wysyłką). W przypadku wyboru przez Klienta metody płatności za pobraniem brak otrzymania płatności na rachunek Bank Nest Bank - numer konta: 92 2530 0008 2027 1041 6611 0001 w terminie 3 dni od złożenia zamówienia spowoduje anulowanie zamówienia. Płatności za pośrednictwem przelewu bankowego powinny być dokonywane na rachunek bankowy Sprzedającego, podany w wiadomości potwierdzającej przyjęcie przez Sprzedającego zamówienia do realizacji, zgodnie z pkt III. ust. 8 Regulaminu. Klient zobowiązany jest zawrzeć numer zamówienia w tytule realizowanego przelewu. Właścicielem rachunku jest Zofia Weiss CATERING z siedzibą przy ul. Świętojańskiej 18/2A,  81-368 Gdynia , Bank Nest Bank SA  - numer konta:  92 2530 0008 2027 1041 6611 0001
      2. kartą kredytową lub e-transferem. Rozliczenia płatności przeprowadzane są za pośrednictwem Pay Pro SA 60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15, NIP779 236 98 87 REGON 301345068 według zasad ustalonych przez wskazany podmiot na jego stronie www.
    7. Promocje w E-Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej.
    8. Ceną wiążącą i ostateczną Towaru oraz kosztu wysyłki jest łączna cena zamówienia podana w Koszyku w chwili składania zamówienia przez Klienta na stronie Sklepu Internetowego.
    9. Całkowita kwota realizacji zamówienia oznacza kwotę, do której zapłaty zobowiązany jest Klient, na którą składa się cena zsumowanych pozycji za zamówione Towary oraz koszt wysyłki.
  5. Realizacja zamówień i koszty wysyłki oraz sposoby doręczenia Towaru
    1. Po otrzymaniu przez Klienta Potwierdzenia przyjęcia oferty oraz zatwierdzenia złożonego zamówienia poprzez skorzystanie z odnośnika zawartego w treści wiadomości zgodnie z pkt III. ust. 8 Regulaminu rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedającego.
    2. Termin realizacji zamówienia wraz z dostawą do Klienta powinien wynosić do 3 dni roboczych na terenie miast: Gdynia, Sopot, Gdańsk, Rumia, Reda i jest zależny między innymi od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz sposobu dostawy - w przypadku wyboru opcji płatności przed wysyłką realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu na rachunku bankowym Sprzedającego wpłaty za Towar oraz kosztów wysyłki za doręczenie Towaru. Termin wskazany w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu może zostać przekroczony z przyczyn związanych z możliwymi trudnościami w realizacji zamówienia, wynikającymi z przyczyn niezależnych od Sprzedającego, o których Sprzedający niezwłocznie poinformuje Klienta w formie wiadomości elektronicznej na adres e-mail wskazany przez Klienta przy składaniu zamówienia.
    3. Koszt wysyłki Towaru ponosi Klient. Jest on doliczany do ceny za wybrany Towar. Koszt przesyłki zależny jest od wyboru sposobu przesyłki oraz miejsca doręczenia, zgodnie z cennikami stosowanymi przez przewoźnika.
    4. Towary są doręczane pod wskazany przez Klienta adres na terenie na terenie miast: Gdynia, Sopot, Gdańsk, Rumia, Reda za pośrednictwem  firmy Zofia Weiss CATERING według wyboru Klienta. Klient, odbierając przesyłkę z zamówieniem, powinien sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki po jej odbiorze od kuriera, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedającym w sposób wskazany w pkt I. ust. 4 Regulaminu.
    5. Maksymalny czas realizacji zamówienia wynosi 30 dni roboczych, po tym terminie Klient jest uprawniony do anulowania zamówienia poprzez przesłanie do Sprzedającego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sklep@oficynagdynia.pl lub dokonanie samodzielnej anulacji na stronie po zalogowaniu się na swoje konto w E-Sklepie.
    6. Zamówienia w E-Sklepie realizowane są przez Sprzedającego według kolejności ich otrzymania.
  6.  Reklamacje
    1. Sprzedający jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta za wady produktu na zasadach określonych przepisami ustawy Kodeks cywilny oraz innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
    2. W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Klienta jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa.
    3. Reklamację należy zgłosić poprzez wypełnienie „Formularza Reklamacji”, doręczonego Klientowi w wiadomości potwierdzających zawarcie transakcji lub dostępnego na stronie internetowej E-Sklepu w zakładce „Regulamin”, oraz odesłać wraz z reklamowanym Towarem i dowodem zakupu (paragonem albo fakturą) na adres: Zofia Weiss CATERING  z siedzibą przy ul. Świętojańskiej 18/2A, 81-368 Gdynia.
    4. Sprzedający ustosunkuje się do złożonej przez Klienta reklamacji w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji Klienta, a o podjętych czynnościach zobowiązuje się informować Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie, w miarę możliwości na bieżąco.
    5. W przypadku gdy w Formularzu reklamacji Klient nie wskaże wymaganych informacji lub dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedającego, Sprzedający zwróci się do Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej z prośbą o niezwłoczne uzupełnienie danych reklamacji.
    6. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:
      1. złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny,
      2. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
    7. chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
    8. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
    9. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
    10. Klient jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
      1. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
      2. żądać usunięcia wady.
    11. Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
    12. Jeśli Klient:
      1. żąda wymiany rzeczy na wolną od wad zamiast proponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady;
      2. zażąda usunięcia wady zamiast proponowanej przez Sprzedającego wymiany Towaru,
    13. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałby nadmiernych kosztów. Sprzedający wykona wówczas obowiązki wynikające z rękojmi zgodnie z zaproponowanym przez siebie sposobem.
    14. Koszt dostarczenia reklamowanego Towaru do Sprzedającego, a w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji także koszt przesłania Towaru do Klienta, obciąża Sprzedającego w wysokości najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia oferowanego przez Sprzedającego.
  7. Informacja dotycząca rozstrzygania sporów
    1. Sprzedający informuje, iż w przypadku powstania sporu oprócz możliwości skorzystania z dochodzenia praw na drodze sądowej istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia praw.
    2. Pozasądowy sposób rozpatrywania reklamacji i dochodzenia praw oznacza każdą metodę, która umożliwia rozwiązanie konfliktu dzięki interwencji osoby trzeciej, proponującej lub narzucającej rozwiązanie. Instrumenty pozasądowe mogą być ustanowione przez władze publiczne, przedstawicieli zawodów prawniczych, ugrupowania zawodowe lub organizacje społeczeństwa obywatelskiego (przykładowo: rzecznik praw konsumenta, organizacje konsumenckie, sąd arbitrażowy). Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
    3. Celem zapoznania się z zasadami dostępu do tych procedur należy zwrócić się do danego organu lub podmiotu uprawnionego do prowadzenia pozasądowych sposób rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
    4. Sprzedający informuje, iż powyższa informacja nie wyłącza ani nie ogranicza w jakikolwiek sposób możliwości wyboru i korzystania przez Klienta z sądowych lub pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów ani podmiotów prowadzących takie postępowania. Wskazane w postanowieniach powyżej wyliczenie sposobów bądź podmiotów ma charakter przykładowy i niewyczerpujący, nie ogranicza ani nie wyłącza jakichkolwiek uprawnień Klienta.
  8. Postanowienia końcowe
    1. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu.
    2. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym czasie. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu wyraźnego ich wskazania i umieszczenia na stronie E-Sklepu, niemniej jednak, do umów sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu zastosowanie znajdują regulacje zawarte w Regulaminie dotychczas obowiązującym.
    3. Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie E-Sklepu w zakładce „Regulamin”
    4. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
    5. Sprzedający w dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu Internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
    6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 31.03.2020 r.